4061231406 |
Què, Com i Quan ... Fem Escola |
2021-2022 |
Grup de treball. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
7/10/2021 - 23/6/2022 (30 hores) de 12:30h a 13:30h |
|
ESC Enric Tatché i Pol |
|
c. Pau Casals, s/n (Ripollet)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental VI
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquests grups de treball estan pensats per fomentar la participació de forma activa per part dels i de les mestres per tal de consensuar i definir una línia metodològica al centre en l’àmbit lingüístic i matemàtic, fomentant un treball més experimental i cooperatiu que ajudi a construir un aprenentatge més significatiu, on l’alumnat de l’escola esdevingui el veritable protagonista del seu procés d’aprenentatge.
En l’àmbit lingüístic es prioritzarà més l’ús la llengua catalana a nivell oral dins de l’escola. Aconseguir que els nens i nens perdin la por i la vergonya i facin ús de la seva llengua, a més de amb els i les mestres, amb els seus companys i companyes en espais d’esbarjo i estones més personals.
|
| |
Objectius |
Treballar per definir diferents maneres de treballar a l’aula on tots i totes les docents es sentin còmodes i puguin acompanyar a l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge.
Compartir i gaudir d’estones de debat entre els i les mestres on tothom pugui fer aportacions pedagògiques que ajudin a consensuar la línia educativa d’escola.
Crear activitats on es fomenti l’aprenentatge des d’una vessant més experimental i/o constructiva aconseguint d’aquest manera que esdevingui més significatiu pels i per les alumnes.
Fomentar i treballar l’ ús oral en llengua catalana en els diferents espais de l’escola per tal de millorar els resultats en expressió oral del nostre alumnat i aconseguir que el català estigui més viu en els passadissos i els patis, espais a on predomina la llengua castellana.
Consensuar uns criteris que ajudin als infants a resoldre reptes matemàtics seguint una sèrie de consells i procediments que fomentin el pensament i el raonament matemàtic durant el procés de resolució del problema.
|
| |
Continguts |
Es realitzaran 32 sessions d’1h al llarg del curs.
Els grups de treball estaran formats per mig claustre cadascun. Hi haurà representació de tots els cicles de l’escola amb un mínim de dues persones per cicle.
Cada mes es faran 1 o 2 trobades de grup per posar en comú tot el que es fa ara a l’escola i com. Així tothom sabrà d’on partim i podrem decidir cap a on volem anar i com anirem.
La resta de sessions seran de treball més personal o dins del propi nivell i/o cicle. Així s’actua d’una manera més propera i directa sobre el que s’està fent i com en els cursos més propers al nostre.
Sempre hi haurà un traspàs d’informació i de propostes a la resta del cicle que no està en el mateix grup de treball per a que tothom tingui veu i pugui dir la seva.
|
| |
Avaluació |
Al final de cada trimestre es faran una sessió de seguiment de cada grup de treball. En aquestes trobades s’explicarà com s’està duent a terme el treball planificat, en quin moment es troba i l’enfocament pensat per a treballar a les següents sessions durant el proper trimestre. En aquesta reunió participarà tot el claustre del centre.
Al final de curs es farà una avaluació dins del propi grup de treball, a on tots i totes les participants puguin valorar i opinar sobre la feina feta durant el curs.
També es durà a terme una valoració a nivell de claustre sobre el funcionament i la temporització dels grups al llarg del curs.
Per últim es començarà a elaborar un document on es recullin els
acords adoptats en ambdós grups i la relació d’activitats proposades junt amb la seva metodologia, objectius, avaluacions per poder implementar-les a les aules en els següents cursos.
|
| |
Requisits de certificació |
El 80% d'assistència, aplicació a l’aula, emplenament del formulari de reflexió.
|
| |
E-mail |
a8930039@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
07/10/2021 |
1230 |
1330 |
Sessió 2 |
dijous |
14/10/2021 |
- |
- |
Sessió 3 |
dijous |
21/10/2021 |
- |
- |
Sessió 4 |
dijous |
28/10/2021 |
- |
- |
Sessió 5 |
dijous |
04/11/2021 |
- |
- |
Sessió 6 |
dijous |
11/11/2021 |
- |
- |
Sessió 7 |
dijous |
18/11/2021 |
- |
- |
Sessió 8 |
dijous |
25/11/2021 |
- |
- |
Sessió 9 |
dijous |
02/12/2021 |
- |
- |
Sessió 10 |
dijous |
09/12/2021 |
- |
- |
Sessió 11 |
dijous |
13/01/2022 |
- |
- |
Sessió 12 |
dijous |
20/01/2022 |
- |
- |
Sessió 13 |
dijous |
27/01/2022 |
- |
- |
Sessió 14 |
dijous |
03/02/2022 |
- |
- |
Sessió 15 |
dijous |
10/02/2022 |
- |
- |
Sessió 16 |
dijous |
17/02/2022 |
- |
- |
Sessió 17 |
dijous |
24/02/2022 |
- |
- |
Sessió 18 |
dijous |
03/03/2022 |
- |
- |
Sessió 19 |
dijous |
10/03/2022 |
- |
- |
Sessió 20 |
dijous |
17/03/2022 |
- |
- |
Sessió 21 |
dijous |
24/03/2022 |
- |
- |
Sessió 22 |
dijous |
31/03/2022 |
- |
- |
Sessió 23 |
dijous |
07/04/2022 |
- |
- |
Sessió 24 |
dijous |
21/04/2022 |
- |
- |
Sessió 25 |
dijous |
28/04/2022 |
- |
- |
Sessió 26 |
dijous |
05/05/2022 |
- |
- |
Sessió 27 |
dijous |
12/05/2022 |
- |
- |
Sessió 28 |
dijous |
19/05/2022 |
- |
- |
Sessió 29 |
dijous |
26/05/2022 |
- |
- |
Sessió 30 |
dijous |
23/06/2022 |
- |
- |
|
| |